Välkommen / Tervetuloa / Welcome!

Kristinestad / Kristiinankaupunki

Betlehemskyrkan vid Nytorget, Staketgatan 35 / Aitakatu 35.

Skaftung

I Skaftung samlas vi oftast i kapellet  mitt i byn, mitt emot uf -lokalen. Skaftungvägen 295 / Skaftungintie 295.

Sideby / Siipyy

I Sideby har vi en liten grupp i samarbete med kristna på orten. Kontakta pastorn för mera information.

Kaskö / Kaskinen

I Kaskö samarbetar vi med föreningen Allkristen Gemenskap i Kaskö. Samlingar hålls i "Lilla kyrkan", dvs gamla Adventkyrkan, St. Eskilsg. 18 / Pyhän Eskelinkatu 18.

Suomeksi

Seurakunnat ovat tällä hetkellä pääosin ruotsinkielisiä. Suomenkieliset ovat kuitenkin tervetulleita! Tulkkaamme tarvittaessa tilaisuudet suomeksi. Raamattukeskustelut Kristiinassa ovat kaksikielisiä. Voimme myös suositella esim. Saalem -seurakuntaa, joka toimii Kristiinassa, Kaskisissa, Karijoella ja Isojoella. Katso krs.hellarit.fi

In English

English speaking persons are welcome! We arrange interpretation if needed. At present our meetings in Skaftung and Sideby are usually translated into English. Information on times and dates of meetings below.

Alla är välkomna!

De flesta mötena annonseras gemensamt i tidningen Sydösterbotten.

Kyrkan: Staketg. 35, 64100 Kristinestad,
kristinestad(at)metodistkyrkan.fi
Kapellet: Skaftungv. 295, 64480 Skaftung,
skaftung(at)metodistkyrkan.fi

Tom Riska
Ansvarig pastor
tom.riska (at) metodistkyrkan.fi

Bengt Lindblad
Församlingsrådets ordförande, Skaftung, kassör
bengt.lindblad (at) gmail.com

Kontouppgifter:
Kstad: FI17 4956 1050 0028 27
Skaftung: FI73 5572 0120 0183 76 (Obs! nytt kontonr för Skaftung!)

Medlemsregistren i församlingarna hanteras i enlighet med direktiven i personskyddslagen GDPR.

Händelsekalender

21.4

Bibelsamtal / Raamattukeskustelu

Vi fördjupar oss i Guds Ord. Syvennymme Jumalan Sanaan.
22.4
28.4

Söndagsmöte i Kstad

Tove Metsäranta medverkar.
28.4

Kvällsmöte i Skaftung kapell

Matt Dunn predikar

16.4.2024 12:33
Datum för årskonferensen i Sjundeå är 23-25.8.2024. Dessutom kommer delegaterna att mötas via Zoom den 19.8 och på det sättet börja med genomgången av konferenstrycket.
12.4.2024 0:16
Livets frö projektet i Mocambique består av två delar. Första delen, som är en liten förskola, startades av metodistförsamlingen i Östersund och är nu Metodister i Sveriges gemensamma ansvar. Del två, ansvarar missionsrådet i Finland för och den vänder sig till skolbarnen i Cambine.
11.4.2024 23:01
Jag lade märke till en annons för några år sedan. Den gjorde reklam för hjärtstartare, en så kallad defibrillator. Det är en liten apparat som vid hjärtstopp kan ge en person normal hjärtrytm tillbaka. Man berättade att apparaten den senaste tiden hade räddat flera människoliv vid evenemang och på offentliga platser. Man måste naturligtvis känna till hur apparaten fungerar och därför uppmanades man att lära sig det. Det var viktigt att så många finländare som möjligt får utbildning i att handla rätt i livshotande situationer. Apparaten har alltså en viktig funktion, men om ingen vet hur man använder den går hjälpen förlorad.