Välkommen / Tervetuloa / Welcome!

Kristinestad / Kristiinankaupunki

Betlehemskyrkan vid Nytorget, Staketgatan 35 / Aitakatu 35.

Skaftung

I Skaftung samlas vi oftast i kapellet  mitt i byn, mitt emot uf -lokalen. Skaftungvägen 295 / Skaftungintie 295.

Sideby / Siipyy

I Sideby har vi en liten grupp i samarbete med kristna på orten. Kontakta pastorn för mera information.

Kaskö / Kaskinen

I Kaskö samarbetar vi med föreningen Allkristen Gemenskap i Kaskö. Samlingar hålls i "Lilla kyrkan", dvs gamla Adventkyrkan, St. Eskilsg. 18 / Pyhän Eskelinkatu 18.

Suomeksi

Seurakunnat ovat tällä hetkellä pääosin ruotsinkielisiä. Suomenkieliset ovat kuitenkin tervetulleita! Tulkkaamme tarvittaessa tilaisuudet suomeksi. Raamattukeskustelut Kristiinassa ovat kaksikielisiä. Voimme myös suositella esim. Saalem -seurakuntaa, joka toimii Kristiinassa, Kaskisissa, Karijoella ja Isojoella. Katso krs.hellarit.fi

In English

English speaking persons are welcome! We arrange interpretation if needed. At present our meetings in Skaftung and Sideby are usually translated into English. Information on times and dates of meetings below.

Alla är välkomna!

De flesta mötena annonseras gemensamt i tidningen Sydösterbotten.

Kyrkan: Staketg. 35, 64100 Kristinestad,
kristinestad(at)metodistkyrkan.fi
Kapellet: Skaftungv. 295, 64480 Skaftung,
skaftung(at)metodistkyrkan.fi

Tom Riska
Ansvarig pastor
tom.riska (at) metodistkyrkan.fi

Bengt Lindblad
Församlingsrådets ordförande, Skaftung, kassör
bengt.lindblad (at) gmail.com

Kontouppgifter:
Kstad: FI17 4956 1050 0028 27
Skaftung: FI73 5572 0120 0183 76 (Obs! nytt kontonr för Skaftung!)

Medlemsregistren i församlingarna hanteras i enlighet med direktiven i personskyddslagen GDPR.

Händelsekalender

Maj 2024

9.5

Missionsafton i Skaftung

Gideoniterna medverkar. Även rapport från Missionsresa till Lettland.
13.5
14.5

Allkristet möte i Kaskö

Tema: frälsningshistorien
Adventkyrkan
17.5

Vårkonsert

Medverkande musiker: Tom Håkans, Fred Berg, Ann-katrine Burman, Yngve Lithén. Andakt.
Betlehemskyrkan
19.5

Söndagsmöte i Kstad

Ingmar Rosengård medverkar.

6.5.2024 11:01
Kära metodister i det nordiska, baltiska och ukrainska biskopsområdet, nåd och frid vare med er! Metodistkyrkans generalkonferens samlar cirka 800 delegater från hela världen. De kommer samman för att söka Guds vilja och väg för kyrkan. Konferensen är tänkt att vara inspirerande, framtidsinriktad och framför allt formad av den Helige Ande. Och det blev den. ....  Stämningen var helt annorlunda än den har varit på decennier.
3.5.2024 9:09
Atmosfären är helt annorlunda än den har varit under årtionden. Det finns inga konflikter, inga hårda ord och inga demonstrationer. Den här generalkonferensen är både villig och kapabel att fatta viktiga framåtblickande beslut och arbeta tillsammans för att hitta gemensamma lösningar.
1.5.2024 15:29
Kommer Jesus snart eller kommer han alls? Den frågan är ju viktigare idag än någonsin. Alla inser väl att det är en mycket speciell tid som vi lever i. Stora förändringar har skett i vårt samhälle och i vår värld och utvecklingen går snabbt mot nya levnadsförhållanden. I Sverige har vi haft det lugnt och bra i många år med ett väl utvecklat socialt skyddsnät. Detta har påskyndat avkristningen och det inre gudsbehovet har avmattats. Men när nöden och själva döden knackar på dörren vet man inte längre vart man ska ta vägen.